web 2.0

Tuesday, December 14, 2010

Rabbi sedunia panik!!!

Islam Mulai Menguasai Eropah. Kebimbangan orang Yahudi semakin memuncak. Mereka gagal dalam usaha menyekat perkembangan Islam yang semakin cepat menguasai dunia khususnya dibumi Eropah. Secara langsung ia menjejaskan kepentingan Yahudi didunia termasuklah di Israel.

JERUSALEM. 2 Des 2010.- Tokoh komuniti Yahudi internasional, Rabbi David Rosen, telah memperingatkan bahawa Eropah dalam berisiko besar: "dikuasai" oleh Islam. Satu-satunya cara untuk melepaskannya, kata beliau: "Eropah mesti kembali semula ke akar umbi Kristian."

Pada pertemuan di Yerusalem, Rabi Rosen, Pengarah Inter Religions di organisasi Yahudi Amerika (American Jewish Congress) yang berpusat di Washington mengatakan bahwa sebagian besar masyarakat sekuler dan liberal Eropah Barat berada di bawah ancaman akibat terlalu cepatnya pertumbuhan masyarakat Islam yang dikatakan gagal diintegrasikan masyarakat barat.
“Masyarakat Barat sangat jelas tidak memiliki identiti yang kuat. Saya ingin orang-orang Kristian di Eropah untuk menjadi lebih Kristian ... mereka yang tidak memiliki identiti yang kuat mudah dikuasai oleh orang-orang Islam". kata rabbi Rosen.
Pandangan Rabbi Rosen ini diakui oleh sejumlah besar Yahudi lain yang melihat pertumbuhan demografi Muslim di Eropah seiring dengan pertumbuhan demografi Arab di Israel.
rabbi2.jpg (500×377)
"Anda memiliki masalah yang tidak anda sedari. Anda cinta dengan ide multibudaya, tapi Anda tidak memahami Arab. Dalam era liberalisme, bagaimana Anda melindungi diri dari kontrak (dengan Islam)?" kata Moti Cristal, seorang juru-perunding Israel dan konsultan penyelesaian konflik swasta di Nest Consulting. Nachman Shai pula seorang anggota parlimen Partai Kadima di Israel menambah bahawa bahwa identiti Eropah Barat mula terancam oleh kelompok-kelompok Islam radikal.
"Jika anda mengikuti arus utama di dunia Arab dan anda semua memiliki komuniti Muslim di negara anda sendiri sekarang ini dan anda melihat tentang perkembangan terkini, pasti anda dapat melihat bahwa Muslim kini berjalan ke arah ekstrim, tidak ke ke arah kompromi. Mereka memperjuangkan tradisi mereka sendiri. Mereka menjaga cara mereka sendiri dan mereka menjadi lebih beragama dan lebih radikal," katanya.
Ia menjelaskan bahwa Israel dikelilingi oleh militan Islam, membentang dari Iran hingga Syria, dari Hizbullah di Lubnan hingga Hamas di Gaza. Ia juga meminta Eropah berhati-hati dengan Turki yang kini "bergerak ke kanan". Ia mengingatkan pada hasrat Perdana Menteri Recep Tayyib Erdogan untuk menjadi pemimpin baru dunia Muslim.
"Syria adalah jaringan paksi kejahatan, yang dimulai di Iran bergerak melalui Lubnan dan kemudian sayangnya suatu hari nanti, Turki juga," tambah Shai.

Al-Quran & al-Hadis Rasulullah Saw tidak pernah silap apabila diberitahu bahawa orang-orang yahudi dan nasara tidak pernah redha kepada Islam. Apatah lagi Yahudi lebih kuat memusuhi Islam sendiri. Mereka akan sentiasa mencari jalan untuk memusnahkan Islam tetapi janji Allah Swt bahawa Islam akan terus berkembang keseluruh dunia. Meskipun permusuhan Islam dan yahudi akan berkekalan sehingga kiamat. Apatah lagi Rasulullah Saw meriwayatkan sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim yang bermaksud:

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu danpokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".

Hari ini kebimbangan Islam menguasai eropah ditakuti juga oleh gereja di Eropah sendiri. Kenyataan-kenyataan peringatan bahkan kekadang menyerang Islam menggambarkan kebimbangan tersebut. Kenapa perlu dibimbang? Sedangkan Islam membawa rahmat dan kebenaran keseluruh dunia ini. Mereka sendiri mengamalkan penerimaan kepelbagaian agama tetapi kenapa diskriminasi perlu dilakukan terhadap Islam.

Apabila mereka menerjah negara Islam, mereka mencanangkan tentang plural, semua agama sama, hak asasi dan kebebasan beragama dan bersuara... tetapi kini dapat dilihat wajah hipokrit sebenar mereka. Munasabahlah disebut 17 kali sehari semalam ketika orang Islam berdoa dalam surah Fatihah agar sentiasa diberi petunjuk dan menjauhi daripada tipu-daya syaitan, Yahudi dan Nasara.



Rujukan : Ust Saiful

Thursday, December 2, 2010

Hikmah yang Hilang Jangan Dilepaskan


video


Segala Pujian hanyalah milik Allah semata-mata. Selawat dan Salam ke atas Kekasih Allah dan Kekasih kami Nabi Muhammad S.A.W penghulu segala Nabi dan Rasul, seterusnya ahli Keluarga Baginda, dan Sahabat Baginda keseluruhannya.

==================================================================

“Eh, Din! Nak mintak tolong ni. Enta free tak?” Sapa sahabatku dengan senyuman sinis.

“Apa dia, Abdullah? Senyum memanjang jer. Macam ada perkara pelik jer?” Aku memberi respon.

“Tak lah. Nak mintak enta buat video sekali. Bleh tak? Tu lah hajat nak jumpa enta ni….”

“Boleh jer. Berapa hari enta nak bagi ana buat video ni?”

“Sebolehnya secepat mungkin. Sebabnya nak tayang semasa malam Majlis AidilAdha.”

“Bereh jer. Ana nak lima hingga enam hari. Enta pun, mari lah kita buat sama dan belajar bersama buat animasi video….”

“Enta buat lah. Enta pandai kan. Kalau ana pandai nanti, semakin sibuklah ana. Kadang-kadang malas jugak. Jadi, enta belajar lah. Hehehe…”

“Hemmm, kalau musuh lain yang menguasai dahulu, baru terkejar-kejar nak kuasai balik…”

==================================================================

Sabda Rasulullah SAW :

“Hikmah (Ketinggian Ilmu) itu adalah buruan orang Mukmin. Maka dimana sahaja ditemuinya, dialah yang lebih berhak memungutnya”

JENTERA GERAKAN ISLAM

Penguasaan ilmu jentera sangat penting bahkan dunia sekarang sangat memerlukan kepakaran dari pelbagai bidang dan aspek. Namun, agak menyedihkan, kita ada orang yang pakar, tetapi mereka tidak menyumbangkan kelebihan yang Allah berikan kepada mereka untuk berkhidmat dalam gerakan Islam. Sebagai contoh, penghasilan video yang bergrafik dan animasi yang tinggi menceritakan mengenai sejarah gerak langkah Jemaah Islam itu sendiri.

Sukalah saya menyebut antara kepakaran yang perlu dikuasai oleh pemuda atau mahasiswa sekarang adalah penguasaan ilmu teknikal audio, penghasilan video, penguasaan perkomputeran dan alam maya atau internet, mampu mengusai jaringan gerak kerja di peringkat nasional atau antarabangsa, dan sebagainya disamping tingkatkan kesedaran thaqafah.

==================================================================

KUALITI DIRI YANG PERLU DIPERSIAPKAN

Ø Memelihara Aqidah Imaniah dan Aqidah Perjuangan sehingga mampu menangkis segala syubhah dan helah aqidah yang dilontar oleh musuh.

- Yakin Islam menang dan mampu memerintah

- Menanggapi Islam secara syumul

- Bersedia untuk mendepani segala cabaran ( mehnah )


Ø Tingkatkan kesedaran Thaqafah ( knowledge ) guna menghadapi serangan pemikiran yang kian sengit dan mencabar.
- Memahami pengertian & fungsi secular , nasionalis , dictator dsbnya.

- Bijak membaca suasana – untuk menterjemah gerak kerja dengan tepat

- Memahami sunnah perjuangan – yang penuh dengan Tribulasi

- Mampu memenuhi keperluaan ummah semasa

- Miliki daya intelektual tulen yang tidak boleh dibeli dengan material .

- Mempunyai pandangan yang jauh serta wawasan yang membina .


Ø Bergabung dengan Gerakan dan kepimpinan Islam serta komited dengan aktivitinya .
- Menyertai ( intima’ ) dengan Jamaah Islam.

- Memberi sumbangan terbaik untuk Jamaah dan ummah

- Menjadi agent/duta Jamaah dimana sahaja berada ( contoh: KPT Mesir / PMRAM )


Ø Membina semangat jihad dan daya prihatin yang tinggi untuk mempertahankan Islam dan ummat dari konpirasi musuh – musuh Allah.
- Berani bertindak menentang kezaliman & kebobrokan pemerintah

- Peka terhadap isu yang memihak kepada kita utk. dimanfaatkan

- Sensitiviti yang tinggi terhadap sikap musuh yang menghina Islam .

- Sanggup berkorban dan sedia menerima risiko perjuangan


Ø Membentuk keperibadian ( syakhsiyyah Islamiyyah ) dan watak kepimpinan kontemporari yang mengekalkan prinsip Aqidah dan Akhlak Islamiyyah
- Penampilan berkarisma dan berwibawa

- Bebaskan diri dari pengaruh & sentimen negatif pada watak kepimpinan

- Telus, berlapang dada dan beramanah terhadap tugas dan peranan .

- Menguasai dan memimpin keadaan / arus


Ø Kemahiran menguasai jentera perjuangan dan berkeupayaan menguasai pengaruh masyarakat .

- Penguasaan dalam bidang IT

- Menakluki arus media ( elektronik / cetak )

- Menangani polemik masyarakat

- Ada hubungan dengan individu berpengaruh dalam masyarakat .

- Tidak meminggir diri dari arus perjuangan rakyat & semasa .

- Memasang jaringan gerak kerja di peringkat nasional / internasional

- Kemampuan memanafaatkan channel – channel utama untuk dakwah spt Public speaker