web 2.0

Tuesday, April 6, 2010

Perjalanan ke Damanhur sungguh bermakna


Baru-baru ni, ana bersama dengan sahabat ana yang lain telah menjajah ke negeriDamanhurmenyertai Program Simposium Keilmuan Damanhur (SKEDA)dengan bertemakanMenyelusuri Manhaj Pemikiran Al-Imam Yusof Al-Qardawi bermula pada 1 hingga 4 Mac 2010.

Apa yang mengagumkan adalah bandar Damanhur sangat tenang. Orang Terengganu kata "Mari Relaks di nung" ditambah pula dengan keadaan masyarakat yang peramah. Tambang teksi pun murah, hari-hari naik teksi. Kalau kat Kaherah, kebarangkalian untuk dapatkan teksi yang murah adalah kosong peratus.

Lebih mengagumkan adalah layanan sahabat-sahabat Mahasiswa Al-Azhar di Damanhur yang memuliakan tetamu yang sunggu mesra. Ini adalah sunnah Rasulullah yang sangat agung. Terima kasih banyak kepada sahabat-sahabat yang banyak membantu. Kami dilayan dengan penuh mesra, sediakan tempat tidur yang sangat selesa padahal mereka merelakan diri untuk tidur di ruang tamu, sentiasa masak makanan yang special, dan macam-macam lagi. Terasa segan lahir dalam diri tetapi seronok la plak bleh layan macam raja.... hehehe.

Apabila gambar berbicara :



Aduh... Kereta Api terlepas, terpaksa naik Van Tremko



Memang penat



Barisan pengurus Program


Kumpulan yang paling komitmen.... Banggaaa jappp



Ust Lokman yang menbantu




Ust Wadi n Ust Keri yang peramah... hehehe



Berjalan-jalan di ladang gandum



Tanaman yang sangat segar



Ust Bukhari mengajak kami jalan ke rumahnya...

Sekitar rumah Ust Bukhari sebelum bertolak pulang ke Kaherah

Terima Kasih kerana banyak menolong....


0 komen...?: